Általános szerződési feltételek

Az Általános Szerződési Feltételek célja, hogy meghatározza Szilágyi Szabolcs e.v. (székhely: 4243 Téglás, Kossuth Lajos utca 11 Adószám: 47582255-1-29) – a továbbiakban: Kaparós Kalandok– által üzemeltetett http://www.kaparoskalandok.huhttp://www.facebook.hu/kaparoskalandok és http://www.instagram.hu/kaparoskalandok oldalakon megrendelt termékek alapján a Kaparós Kalandok és a Vásárló között létrejött adásvételi szerződések részletes feltételeit. Jelen Általános Szerződési Feltételek érvényesek a http://www.kaparoskalandok.hu weboldalon, valamint az Eladó által működtetett, kapcsolódó közösségi oldalakon történő megrendelés esetén. Ezen feltételek az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény 5. §. (1) bekezdése szerinti általános szerződési feltételeknek minősülnek, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezéseinek megfelelő tájékoztatást, szabályozást tartalmaznak. Jelen Általános Szerződési Feltételek minden olyan adásvételre és szolgáltatás igénybevételére kiterjednek, amelyet a Vásárló az Eladó Webáruházából, vagy közösségi oldalairól történő megrendeléssel kezdeményez. A Webáruházban nyújtott szolgáltatások a Kaparós Kalandok termékeire vonatkozó ajánlatokat tartalmazzák. A Webáruház a Woocommerce által üzemeltetett Woocommerce webshop motor alatt üzemel. A http://www.kaparoskalandok.huhttp://www.facebook.hu/kaparoskalandok és http://www.instagram.hu/kaparoskalandok oldalakon keresztül elküldött megrendelésével Ön elismeri, hogy az Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket megismerte, áttanulmányozta, megértette és elfogadta.

1. Az Általános Szerződési Feltételek fogalmai a következő jelentéssel bírnak: Kaparós Kalandok: A http://www.kaparoskalandok.hu Webáruház, valamint a kapcsolódó közösségi oldalak üzemeltetője és tulajdonosa. Webáruház: A http://www.kaparoskalandok.hu, valamint a kapcsolódó közösségi oldalakon található online felületek, amelyek a Kaparós Kalandok termékeire vonatkozó ajánlatait jelenítik meg. Eladó: A Kaparós Kalandok– a saját termékei vonatkozásában. Vásárló: Az a természetes vagy jogi személy, aki a Webáruházban regisztrált felhasználóként vagy regisztráció nélkül megrendelést adott le. Fogyasztó: az a természetes Vásárló, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el és ilyen minőségében vásárol a Webáruházban.

2. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A Webáruház kizárólag nagykorú, cselekvőképes személyt szolgál ki. A Vásárló a jelen feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorúnak minősül. A szerződéskötés nyelve magyar, a megkötött szerződés írásban megkötöttnek minősül, mivel a felek megállapodnak, hogy a Webáruház, valamint a Vásárló közötti, a Vásárló regisztrációs vagy megrendelési adatai között szereplő email címen történő kommunikáció írásbeli kommunikációnak minősül. A szerződés nem kerül iktatásra. Az Általános Szerződési Feltételek alapján és annak tartalma szerint szerződés az Eladó – azaz a Kaparós Kalandok– és a Vásárló között jön létre.

3. A termék kiválasztása és kifizetése

A Vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni a Webáruház termékei közül. A Vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

A termék vételárát lehetőség van kártyával, utánvéttel valamint átutalással is kiegyenlíteni. Kártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013 Átutalás esetén az alább megadott számlára kell a vételár valamint a szállítási költséget átutalni, a közleményben pedig a visszaigazoló e-mailben található rendelési azonosítót feltüntetni. Utánvét esetén az utánvét szolgáltatás díja a vásárlót terheli.

4. A megrendelés elküldése

Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a “Pénztár” gombra. Ezután lehetősége van kiválasztani, hogy már regisztrált Vásárlóként szeretne-e belépni, új Vásárlóként akar regisztrálni, vagy esetleg regisztráció nélkül akar vásárolni. Ha korábban már vásárolt a Webáruházban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új Vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg a számlázási és szállítási címét. A következő lépésben válassza ki a szállítási módot és a fizetési módot. Ha egyetért a megrendelés tartalmával, akkor a megrendelés elküldéséhez kattintson a „Megrendelés” gombra.

5. Kapcsolattartás

Kapcsolattartásra a Webáruház kapcsolatfelvételi felülete szolgál. A Webáruház személyes ügyfélszolgálati-, kapcsolati-, átvételi pontot nem üzemeltet. A más elérhetőségekre küldött megkeresések megválaszolásáért a Webáruház felelősséget nem vállal. A kapcsolattartás nyelve magyar. A Webáruház mindent megtesz annak érdekében, hogy az idegen nyelven eszközölt megkereséseket kezelni tudja, viszont nem kötelezhető annak lefordítására, avagy a válasz idegen nyelven történő megküldésére. Hivatalos megkeresést kizárólag magyar nyelven fogad el. A kapcsolattartási e-mail címre érkező elektronikus leveleket a Webáruház legfeljebb 14 napos válaszadási idővel kezeli le, viszont törekszik arra, hogy a válaszidő a lehető legrövidebb legyen. A Webáruház a benyújtott panasz megválaszolására a törvényi előírásban megadott 30 napos kivizsgálási időt vállal. Amennyiben a Webáruház működése valamilyen oknál fogva szünetel (leltár, szabadság miatti leállás, technikai szünet, stb.), a válaszadásra vállalt napok száma azzal megegyező mértékben növekszik. A Webáruház a kapcsolattartást a megrendelésben megadott e-mail címre küldött elektronikus levél formájában végzi, indokolt esetben telefonos megkeresést eszközöl. Az elektronikus levél írásbeli megkeresésnek minősül. Az elektronikus úton elküldött levél a feladást követő munkanapon kézbesítettnek minősül. A Vásárló a kapcsolattartásra kijelölt postafiók olvasásáról gondoskodni köteles. Az átirányított levelek kézbesítéséért a Webáruház nem tud felelősséget vállalni az esetleges fogadó oldali hibák miatt.

6. A megrendelés menete, módosítása, törlése

A 2001. évi CVIII. törvény értelmében a megrendelés leadásakor a Webáruház a Vásárló felé azonnal értesítést küld a rendelés felvételének tényéről, amely alapján szállítási (adásvételi) szerződés jön létre a Vásárló és az Eladó között, amely jogviszonyra a Vásárló által tett megrendelés és visszaigazolás, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek irányadók. Az így létrejött adásvételi szerződés feltételeit a megrendelés elküldésével a Vásárló elfogadja. Amennyiben a Vásárlóhoz ez az értesítés 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a Vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek. A várható szállítási időpontról új értesítés kerül kiküldésre. A Webáruház a rendelés teljesítésének megkezdéséig e-mail útján biztosítja a lehetőséget a Vásárlónak a rendelése visszavonására. A rendelés teljesítésének megkezdésekor a Vásárló e-mailben és/vagy telefonon értesítést kap a teljesítés várható időtartamáról, és a teljesítés megkezdésének tényéről. Ezután már csak a “Kapcsolatok” menüpontok alatt található elérhetőségek valamelyikén keresztül van lehetőség a rendelésének visszavonására. A megrendelés utólagos módosítására e-mailben kerülhet sor, amely írásbeli értesítésnek minősül.

7. Árak

A termékek árai a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a weboldalon a termékadatlapon találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a jelen Általános Szerződési Feltételek között is megtalálhatóak. Az árak tájékoztató jellegűek. Amennyiben a Webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vásárlót az új adatokról. A Vásárló ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

8. A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása munkanapokon 48 órán belül megtörténik.

9. Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van a Vásárlónak lehetősége.

10. Fizetés A termékek vételárát és az esetleges szállítási költséget bankkártyával, utánvéttel és átutalással is rendezheti a vásárló. Átutaláshoz az alábbi adatok használata szükséges: Név: Suhaj Ferenc Számlavezető bank: CIB Zrt. Számlaszám: Közlemény: A megrendelés azonosítóját szükséges feltüntetni melyet megrendelés után a visszaigazoló e-mailben talál A ki nem fizetett rendeléseket 7 nap után töröljük. A Webáruház kijelenti, hogy vállalja a tranzakciók titkos és biztonságos lebonyolítását, hogy garantálja a vevő bankkártya és bankszámla adatainak a jogszabályban előírt módon kezelését, hogy ezekhez az adatokhoz harmadik személy nem fér hozzá.

11. Szállítás

A csomagolást és az azt követő logisztikai tevékenységeket a Complexpress Kft végzi. A Complexpress elkötelezett az áru biztonságos és megbízható csomagolása iránt, hogy a megrendelt termékek sértetlenül érkezzenek a vásárlókhoz. A vásárolt termékek kézbesítése futárszolgálattal való szállítással történik. A szállítást két megbízható szolgáltató, a Fáma futárszolgálat és a Foxpost végzi.

Amint a rendelését csomagoljuk és átadjuk a logisztikai partnerünknek, Ön részletes információkat fog kapni a szállítási folyamatról, beleértve a követési számot is, amely segítségével nyomon követheti a csomagját. A csomagot a kiválasztott szolgáltató pontosan a megadott címre szállítja, hogy Ön minél hamarabb élvezhesse a KaparósKalandok.hu webshop termékeit. A szállítási idő a megrendelt terméktől, a szállítási cím helyétől és a kiválasztott szállítási módtól függ. Általában a szállítás időtartama 2-5 munkanap, azonban ez változhat az aktuális forgalomtól és egyéb tényezőktől függően. Amennyiben a szállításra adott csomagok kézbesítése a Vásárló hibájából az első próbálkozásra meghiúsul, úgy a második kézbesítési kísérlet még díjmentes. Ezt követően a további kézbesítések költsége minden esetben a Vásárlót terheli. A küldemény átvevője köteles az átvétel időpontjában a futár jelenlétében megvizsgálni a küldeményt. Az ügyintézés megkönnyítése érdekében a nyilvánvaló, a küldemény külső csomagolásán észlelt, felismerhető károk esetén a felismerhető hiányosságokról, hibákról vagy egyéb károkról a futárral közösen a sérülés jellegét, mértékét, feltehető okát, valamint a kár részletes leírását tartalmazó jegyzőkönyvet vegyen fel, továbbá a sérülést és a kárt a Webáruháznak haladéktalanul jelentse be. Abban az esetben, ha a Vásárlónak minőségi kifogása van, azt a Webáruház e-mail címére írva tudja bejelenteni. Személyes átvétel A Vásárlóinknak lehetőséget biztosítunk arra is, hogy az esetleges szállítási költséget, valamint a várakozást elkerülve személyes átvételt jelöljenek meg a rendelésük leadásakor. A személyes átvételre Debrecenben van lehetőség előre egyeztetett időpontban. Amennyiben a személyes átvételt választaná a Vásárló, azt a Webáruház e-mail címére írva tudja jelezni. Személyes átvétel esetén a várható átadási idő az egyedi tervezésű megrendelés jóváhagyásától számítva általában 2-4 munkanap. A szállítástól elállás Az Eladó fenntartja a jogát a szállítástól való elállásra, ha a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem tudja teljesíteni, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani. Ilyen esetben erről a Vásárlót tájékoztatja és a megfizetett vételárat visszatéríti, vagy – a Vásárló nyilatkozata szerint – más megrendelésébe beszámítja. A vásárláshoz tartozó számlát kizárólag e-számla formájában küldjük a megadott számlázási adatokkal a megadott e-mail címre. Papír alapú számlát nem áll módunkban kiállítani.

12. Visszaszolgáltatási garancia

Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. A Vásárló jogosult a termék sérülését az átvételt követően is – legfeljebb azonban a jótállási, illetve szavatossági időben – jelezni. Ugyanakkor tudomásul veszi, hogy jogszabályi kötelezettség terheli a termék késedelem nélkül történő megvizsgálása és a hiba késedelem nélkül történő jelzése tekintetében (ld. bővebben a jótállásnál és a kellékszavatosságnál leírtakat). 13. Jótállás Jótállás esetén annak időtartama alatt a Webáruház a jótállási jegyen vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Vásárlónak jogszabályból eredő (így például a kellékszavatosságra vonatkozó) jogait nem érinti. E jótállási kötelezettség alól a Webáruház mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A Fogyasztónak minősülő Vásárlóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki. Ennek időtartama a a) 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év. b) 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év. c) 250 000 forint eladási ár felett három év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a Fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja. A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A Vásárló a jótállási igényét a termékhez mellékelt jótállási jegy – vagy amennyiben a jótállási jegy nem áll rendelkezésre – a számla bemutatásával érvényesítheti.

14. Kellékszavatosság

Hibás az Eladó teljesítése, ha a teljesítés időpontjában a Vásárló által vásárolt termék nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem hibás a teljesítés, ha a Vásárló a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Az Eladó a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztónak minősülő Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb – Fogyasztónak nem minősülő – Vásárló kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a termék használt dolog, akkor a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak. A Fogyasztó esetében azonban az elévülési határidő a használt termék esetében is legalább egy év. A hiba felfedezése után a Vásárló köteles a hibát késedelem nélkül közölni. A Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül a közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Vásárló felel. A kellékszavatosság keretében a Vásárló, választása szerint – a Ptk. rendelkezéseivel összhangban – (i) elsősorban kijavítást vagy kicserélést, (ii) másodsorban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árengedményt) igényelhet, vagy (iii) a szerződéstől – a jelentéktelen hiba kivételével – elállhat. A Vásárló a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles megtéríteni kivéve, ha az áttérésre az Eladó adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

15. Termékszavatosság

Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződés esetében alkalmazandók. A termék akkor hibás és így akkor esik termékszavatossági feltételek alá, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A Webáruházon keresztül a Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár. A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy (i) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta, (ii) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy (iii) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta. A hiba felfedezése után a Fogyasztó köteles a hibát késedelem nélkül közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felel.

16. Vásárlástól való elállás joga

Ha a Vásárló Fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a Fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § (1) bekezdése értelmében. A Fogyasztó a szerződéstől elállhat az erre vonatkozó, egyértelmű elállási szándékát tartalmazó nyilatkozatának megtételével postai úton. Az elállási jog érvényesítéséhez minden esetben adja meg az elállással érintett termék rendelési számát, az észlelt hiba leírását (opcionális), és ha lehetséges (opcionális) a bankszámlaszámát is. Az elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül kell a Fogyasztónak megtennie, indok megadása nélkül. A terméket az alábbi módok valamelyikén kell visszaküldeni legkésőbb az elállási szándékot közlő értesítés megtételétől számított 14 napon belül. A határidő betartottnak minősül, ha a termék 14 napon belül elküldésre kerül az alábbi címre: Suhaj Ferenc – 4032 Debrecen, Menyhárt József tér 5 F 1 Elállás nyilatkozat minta – Csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza a fenti címre. Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében: A szerződéskötés/átvétel időpontja: A termék rendelési száma: A Fogyasztó(k) neve: A Fogyasztó(k) címe: A Fogyasztó bankszámlaszáma (opcionális): Megjegyzés/hiba leírása: A Fogyasztó(k) aláírása (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén): Kelt.: Ha a Fogyasztónak minősülő Vásárló eláll a szerződéstől, viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket. A Webáruház haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a Fogyasztó által megfizetett összeget. A visszatérítést a Webáruház mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta, hogy azt visszaküldte. A kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A vételár visszatérítése – a Vásárló hozzájárulásával – banki utalással történik, amelyhez a Webáruház kéri a Fogyasztótól a bankszámlaszám megadását, tekintettel arra, hogy a banki utalás a Fogyasztó számára gyors és költséghatékony visszafizetést jelent. A szerződéstől való elállás esetén az érintett terméket – ha lehetséges – eredeti csomagolásával, címkékkel és az átadott dokumentációval, de mindenképpen eredeti (hiánytalan, hibátlan, tiszta) állapotban, károsodás és a kipróbálással együtt járó használatot meghaladó használatra utaló jelek nélkül kérjük visszajuttatni, ugyanis a Fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felelősséggel tartozik. Ezen értékcsökkenéssel arányos összeget az Eladó az elállási joggal érintett termék vételárának visszatérítése során érvényesíti akként, hogy az értékcsökkenés összegét a visszatérítendő vételárból beszámítással levonja. Az értékcsökkenés nagysága az elállással érintett termék jellege, vételára, valamint a fentiek szerinti használatból eredő értékcsökkenés mértéke (elhasználódással, kopással kapcsolatos értékcsökkenés, hiányzó tartozékok pótlásának, hibák kijavításának, termék megtisztításának költségei) alapján kerül megállapításra. Nem gyakorolható elállási jog (i) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak, (ii) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát, (iii) fogyasztónak nem minősülő vásárlókra, gazdasági, vagy szakmai tevékenység céljából kötött szerződésekre, valamint (iv) jogszabály által meghatározott egyéb esetekben.

17. A felelősség korlátozása

A weboldalon való vásárláskor a Vásárló ismeri és elfogadja az internet lehetőségeit és korlátait, különös tekintettel az internet a technikai teljesítményére és a lehetséges hibákra. Emiatt a Webáruház kizárja a felelősségét, az alább felsorolt pontokban foglalt körülményekkel, eseményekkel, hibákkal és fennakadásokkal összefüggésben, amennyiben azok nem a Webáruház műszaki-technikai, informatikai rendszerének, adattovábbító hálózatának tökéletlen működésére vezethetők vissza: · Interneten keresztül küldött, vagy fogadott bármilyen adat meg nem érkezése, vagy annak változása. · Internet hálózatban felmerült bármilyen jellegű hiba. · Telekommunikációs hiba. · Programhiba, szoftverhiba, vagy bármilyen technikai hiba, akár hardver, akár más eszköznél merült fel. A Webáruház továbbá nem felel semmilyen közvetlen vagy közvetett kárért, ami a weboldalon való látogatás miatt nem a Webáruház műszaki-technikai, informatikai rendszerének, adattovábbító hálózatának tökéletlen működésével összefüggésben következett be. A Vásárló teljes körű és korlátlan felelősséggel tartozik az általa megadott személyes adatok megadásából, illetve azok közzétételéből eredő károkért.

18. Panaszkezelés

A panaszok bejelentésére, kapcsolattartásra a Webáruház kapcsolatfelvételi felülete szolgál. A Vásárló panaszát a Webáruház kizárólag írásban fogadja a fenti felületen. Az így előterjesztett fogyasztói panaszt a Webáruház egyedi azonosító számmal látja el, majd – eltérő jogszabályi rendelkezés hiányában – maximum harminc napon belül írásban válaszolja meg. A panasznak tartalmaznia kell a panaszos nevét, címét, és a panasz leírását, valamint a jogszabályban előírt egyéb adatokat is. A panaszt elutasító álláspontját a Webáruház indokolni köteles, továbbá felhívja a Vásárló figyelmét a jogorvoslati lehetőségekre. A Fogyasztó panasz esetén a Webáruház székhelye szerinti illetékes békéltető testülethez fordulhat: Bács-Kiskun Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által működtetett Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpár krt. 4. Elnök: Dr. Horváth Zsuzsanna Telefon: +36-70-938-4765 Ügyfélfogadás: Szerda 9:00-12:00 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén, Magyarországon kizárólagosan a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület dönt az online vitarendezési platformon keresztül, amely regisztráció követően érhető el. Határon átnyúló online vitarendezéssel kapcsolatosan további kérdése esetén a Budapesti Békéltető Testület tud részletes felvilágosítást adni. Az egyes központi hivatalok és költségvetési szervi formában működő minisztériumi háttérintézmények felülvizsgálatával összefüggő jogutódlásáról, valamint egyes közfeladatok átvételéről szóló 378/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) 2016. december 31. napjával, jogutódlással megszűnt. Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal. A Fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak.

19. Adatkezelés

Amikor Ön meglátogatja a weboldalt, a személyes adatinak kezelésére, feldolgozására és felhasználására kerülhet sor. A Webáruház számára kiemelt cél a személyes adatok védelme, mind a Vásárlók, mind pedig a weboldal látogatóinak tekintetében. Erről bővebb tájékoztatást az Adatvédelmi Szabályzatunkban adunk.

20. Szerzői jogok

A weboldalon fellelhető tartalom, kapcsolódó megjelölés, program, adat (a továbbiakban együttesen: tartalom) a Webáruház szellemi tulajdona és jog által védett. A tartalom látogatói, a Webáruház felhasználói a weboldal tartalmát kizárólag a jogtulajdonos Webáruház előzetes írásbeli hozzájárulása alapján használhatják fel. A Webáruház által működtetett weboldalakra/aloldalaira mutató linkeket a Webáruház előzetes, írásbeli hozzájárulása nélkül el lehet helyezni. A linkelés csak a teljes oldalra vonatkozhat. Nem engedélyezett linket úgy elhelyezni, amely azt a látszatot kelti, hogy a Webáruház bármely honlapja, vagy annak tartalma más honlap közvetlen, vagy közvetett tartalmára utalna, annak részeként jelenne meg. A termékeken található tartalomért a gyártó / forgalmazó követeléssel nem él.

21. Módosítás

A Webáruház fenntartja jogát a jelen Általános Szerződési Feltételek bármikori megváltoztatására. Jelen dokumentum módosítása esetén azok a weboldalon való közzététel napján lépnek hatályba.

Szilágyi Szabolcs e.v.

Minden jog fenntartva!